miercuri, 7 octombrie 2009

Asociaţia de locatari îşi poate asigura fonduri de întreţinere a blocului

Veniturile obţinute sunt scutite de impozitul de 16%

Numeroşi proprietari de apartamente invocă lipsa banilor pentru întreţinere şi modernizare.

Dovada sărăcirii populaţiei este evidentă şi ca urmare a faptului că de doi ani de zile s-a lansat la nivel naţional programul de reabilitare termică a blocurilor, iar acest demers pare să nu aibă prea mulţi adepţi. Motivul principal îl reprezintă lipsa banilor pentru contribuţia de 3.500-4.500 lei din partea fiecărui proprietar de apartament, ceea ce ar însemna echivalentul a 750-1.000 de euro. O situaţie similară se observă şi în cazurile în care este necesară repararea terasei (a acoperişului). Permanent se caută soluţii pentru a ieşi din impasul în care se află oamenii de la bloc.

Asigurarea unor fonduri băneşti

De-a lungul timpului am remarcat o serie de idei demne de luat în seamă în ceea ce priveşte asigurarea unor fonduri băneşti menite a reduce efortul financiar al proprietarilor în condiţiile în care sunt de executat lucrări de întreţinere şi reparaţii la părţile comune ale blocurilor. În cele ce urmează vă reţinem atenţia cu mai multe sugestii care, în funcţie de specificul blocului, pot fi puse în aplicare dacă toţi proprietarii de apartamente aderă la ideile formulate.
Dacă v-aţi dori ca ambientul în care locuiţi la bloc să fie schimbat şi să vă simţiţi mai bine în apartamentul pe care îl deţineţi trebuie să dovediţi spirit de iniţiativă şi simţ gospodăresc. Permanent sunt necesari bani pentru reparaţii şi modernizări. Indiferent de situaţia financiară a dumneavoastră cheltuielile de bloc, dar şi cele ce privesc repararea şi modernizarea condominiului, a terasei, a ascensorului, subsolului blocului, faţada, reabilitarea termică, instalaţiile comune de apă şi canalizare trebuie plătite. Depăşirea acestei situaţii adesea fără ieşire se poate realiza prin asigurarea unor venituri pe seama exploatării judicioase a spaţiilor deţinute de asociaţia de proprietari.
Veniturile pentru susţinerea cheltuielilor ocazionale se pot realiza pe mai multe căi. Iată câteva din modalităţile sugerate adesea chiar de proprietarii de apartamente din blocuri. Printre sugestii se numără: închirierea spaţiilor comune de la parterul blocurilor (acolo unde sunt) sau a celor de la ultimul etaj (uscătorie, spălătorie sau alte încăperi care nu sunt folosite); închirierea terasei pentru antene de telefonie mobilă şi panouri publicitare; închirierea pereţilor de pe holuri pentru cablurile firmelor de televiziune/telefonie prin cablu sau servicii de internet; închirierea faţadelor pentru reclame; sponsorizări din partea unor firme private sau de stat, din cadrul sau din afara asociaţiei; donaţii din partea unor persoane fizice sau juridice din cadrul asociaţiei sau din afara acesteia; plata de către orice persoană către asociaţie a 2 la sută din impozitul datorat bugetului local; organizarea de activităţi economice de genul prestărilor de servicii sau microproducţie, organizarea în spaţiile neutilizate din cadrul asociaţiei.
Aceste venituri sunt scutite de impozitul de 16%, dacă sunt folosite pentru modernizarea sau întreţinerea proprietăţii comune şi pot aduce asociaţiei venituri anuale ce depăşesc 2.000 de euro, în funcţie de poziţia clădirii, de spaţiile disponibile, dar mai ales de iniţiativa şi interesul corect al proprietarilor şi aleşilor acestora.

sursa:www.informatia-zilei.ro