luni, 27 iulie 2009

Intrebari pentru administratorul de la bloc

Asociatiile pot angaja persoane fizice pentru functia de administratori de imobile, dar acestea trebuie sa aiba la activ un curs de formare profesionala pentru aceasta functie. Daca indeplinesc acest criteriu, se pot inscrie la un examen de atestare, organizat de autoritatea publica.

Pentru a lua atestatul trebuie sa treaca prin emotiile unui interviu si ale unui test-grila. Cititi mai jos cateva intrebari care se pun la examen si raspunsurile pe care administratorii trebuie sa le dea.

Cat timp se arhiveaza documentele asociatiei?

Arhivarea documentelor financiar-contabile ale asociatiei se face timp de zece ani, exceptie facand statele de plata ale salariilor care se pastreaza vreme de 50 de ani.

Cine detine si pastreaza stampila asociatiei?

Presedintele de bloc este cel care detine stampila, si nu administratorul. Tot acesta semneaza documentele adoptate si corespondenta trimisa in numele acesteia. Daca vreti sa dezvoltati o afacere in bloc, pe langa acordul vecinilor aveti nevoie de stampila asociatiei pe actul care insoteste acordul acesteia.

Ce faci cu banii care ti-au ramas dupa efectuarea unei reparatii?

Sumele ramase necheltuite pot fi returnate proprietarilor, dar, in aceeasi masura, pot fi depozitate in banca, urmand a fi cheltuite in realizarea altor reparatii. Totodata, banii pot fi inclusi in bugetul anului urmator, in urma unei hotarari a adunarii generale a asociatiei de proprietari.

Cui inchiriezi uscatoria si in ce conditii?

Proprietatea comuna (uscatoriile, boxele din subsol, mansardele, spatiile de parcare, holurile, spatiile de la ghena) poate fi inchiriata oricarui proprietar sau terta persoana care doreste sa o foloseasca in scop personal. Acest lucru se poate face numai in urma semnarii unui contract de inchiriere sau de folosinta, care se negociaza cu comitetul executiv al asociatiei. Administratorul care doreste sa ocupe un spatiu comun se supune acelorasi reguli.

Cum se vinde un apartament cu datorii la intretinere?

Legea prevede obligarea proprietarilor care vor sa-si vanda apartamentele sa faca dovada ca sunt la zi cu plata intretinerii. Niciun notar public nu va autentifica actele de instrainare fara o adeverinta din partea presedintelui si administratorului de imobile. Totusi, locuintele se pot vinde cu datorii, insa doar in cazul in care contractul de vanzare-cumparare are o clauza care prevede transmiterea restantelor de la vanzator la cumparator.

Cum se convoaca adunarea generala a proprietarilor?

Adunarea generala a proprietarilor, cea care conduce asociatia, se tine, obligatoriu cel putin o data pe an. La aceasta au obligatia sa participe toti membrii sai. In situatii speciale, adunarea generala poate fi convocata oricand de comitetul executiv sau de membrii asociatiei care detin in total 20% din cotele de proprietate comuna.

In ce conditii se poate demola un zid de rezistenta?

Conform legilor in vigoare, modificarile interioare in apartamente trebuie efectuate fara indepartarea peretilor, stalpilor care subrezesc structura de rezistenta a cladirilor multietajate si care pot pune in pericol viata locatarilor. In cazul in care aceste lucrari s-au produs deja, persoanele vinovate risca amenzi penale si inchisoare.

Atestatul se poate retrage

Persoanele fizice care au calitatea de administrator sunt atestate de primar, la propunerea compartimentelor specializate. Atestatul, care are ca scop certificarea calitatilor profesionale, se elibereaza pentru o perioada nedeterminata si e valabil pe tot teritoriul tarii.

Acest document se poate retrage de autoritatea publica doar in cazul in care persoana in cauza nu mai indeplineste conditiile pentru exercitarea activitatii.

sursa:consumatoronline.ro