miercuri, 21 iulie 2010

Nu se aplică penalităţi la fondul de rulment

Fondul de rulment e o necunoscută pentru mulţi proprietari de apartamente. Când şi în ce fel trebuie achitat? Radu Opaina, preşedintele Federaţiei Asociaţiei de Proprietari din România, vă prezintă prevederile legale privind rularea acestui fond.

- Teoretic, fondul de rulment este constituit de către proprietar pentru a-i uşura modul de plată a întreţinerii, iar suma depusă la asociaţie aparţine acestuia. Ca atare, Adunarea generală a locatarilor nu poate decide existenţa sau inexistenţa fondului.

- Odată folosit, fondul de rulment se reîntregeşte prin lista de plată. Administratorul şi comitetul executiv al asociaţiei gestionează fondul de rulment într-un registru. Chiriaşii au obligaţiile pe care le-au stabilit cu proprietarul, la preluarea apartamentului, privind fondul de rulment.

- Acesta poate fi constituit conform opţiunii proprietarului, iar suma provenită de aici nu este obligaţie de plată, deci nu se supune penalizărilor.

- Acolo unde se utilizează, fondul de rulment trebuie să fie la nivelul întreţinerii, la valoarea maximă a acesteia din perioada de iarnă. Fondul se utilizează, se rulează permanent, constant şi lunar. Pentru încasarea fondului de rulment se eliberează chitanţă personalizată, separat de cea pentru plata întreţinerii.

Fondul nu se depune la bancă cu titlu de depozit

- Legea specială a asociaţiilor de proprietari, H.G. nr. 1.588 din 2007, face referire la fondul de rulment. În multe ţări din UE nu există fond de rulment. Mai trebuie ştiut că fondul nu intră sub incidenţa Codului fiscal. Sumele provenite din fond nu se depun la bancă cu titlu de depozit, ci sunt în continuă mişcare, în exerciţiul financiar-contabil al asociaţiei.

- Inexistenţa fondului de rulment conduce la eficienţă contabilă într-o asociaţie de proprietari. În perioadă de criză financiară nu se recomandă să se ceară cotizarea la fondul de rulment, pentru că se agravează situaţia economică din bloc.

sursa: libertatea.ro