vineri, 31 octombrie 2008

Probleme la bloc. Cine mă ajută?

Când avem probleme la bloc, mulţi dintre noi nu ştim cui să ne adresăm. Facem memorii, plângeri, sesizări la autorităţi din stat care nu au competenţe.

Conform prevederilor legale în materie, oricare dintre proprietari/locatari sau reprezentanţi ai acestora pot face sesizări, reclamaţii, plângeri, cereri la următoarele instituţii care au dreptul prin lege să intervină şi să soluţioneze problema reclamată:

1 Primăria de sector/localitate

Trebuie să aibă un Serviciu de Relaţii cu Asociaţiile de Proprietari. Conform Legii nr. 230/2007 funcţionarii primăriilor au obligaţia să sprijine cetăţenii care au probleme şi la cererea oricărui proprietar să intervină la faţa locului, să verifice respectarea legii şi să aplice sancţiuni celor vinovaţi de abuzuri şi ilegalităţi. Serviciile primăriei sunt gratuite, fiind acoperite din taxe şi impozite.

2 Secţiile de poliţie

Conform Codului de procedură penală, Legii nr. 61/1991 şi Legii nr. 106/1996 cu modificările şi completările ulterioare, poliţiştii au obligaţia să intervină în caz de tulburarea liniştii publice, nerespectarea normelor de convieţuire socială, nedeclararea persoanelor în Cartea de imobil, fraude, abuzuri şi neglijenţă în serviciu, trafic de influenţă.

3 Protecţia Consumatorilor

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) şi filialele teritoriale. Conform Legii nr.193/2000, la sesizarea consumatorilor, inspectorii OPC au obligaţia să intervină de urgenţă, să ancheteze şi să sancţioneze aspru oricare furnizor de servicii care face abuzuri în defavoarea consumatorilor.

4 Reglementarea serviciilor publice

Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Serviciilor publice. Funcţionarii acestei instituţii au obligaţia ca pentru orice problemă care afectează cetăţeanul cu privire la apă, gunoi, căldură, apă caldă, repartitoare să intervină urgent şi operativ la faţa locului pentru rezolvare, sancţionând sau chiar eliminând furnizorul în cauză de pe piaţa liberă a serviciilor publice.

5 Parchetele de pe lângă judecătorii

Procurorii au obligaţia ca pentru orice plângere penală împotriva unui cetăţean, fie că este funcţionar public sau privat, să facă anchetă şi, dacă este cazul, să trimită dosarul în instanţa de judecată în cel mai scurt timp posibil, fără tergiversări şi amânări.

6 Experţii contabili atestaţi

Corpul Experţilor Contabili - CECCAR. La cererea proprietarilor au obligaţia să dea curs efectuării de expertize financiar-contabile în mod legal, corect şi în interesul strict al asociaţiei de proprietari şi al proprietarilor.

Petiţiile anonime ajung la coş

Petiţiile anonime nu sunt luate în considerare. Conform OG 27/2002, modificată şi completată, petiţiile greşit îndreptate vor fi trimise în termen de cinci zile de la înregistrare către autorităţile care au competenţe în rezolvarea lor.

Termen de răspuns

- Biroul de relaţii cu asociaţiile de proprietari - 30 de zile
- Poliţia - pentru tulburarea liniştii publice - în urma sesizării telefonice
- OPC - 30 de zile (tel. 021/9660 sau telverde 0800.080.999)
- ANRSC - 30 de zile (telverde 0800.800.457)

“Chiar dacă nu primiţi răspuns în termenul prevăzut de lege, vă sfătuiesc să insistaţi. Nu vă lăsaţi duşi cu vorba şi să reclamaţi funcţionarul care nu-şi face treaba la şeful serviciului, după care la primar, prefect, Parchet, instituţia superioară, U.E. etc. Reclamaţiile trebuiesc urmărite cu răbdare şi perseverenţă până la soluţionarea lor”, vă sfătuieşte Radu Opaina.

sursa: click.ro