marți, 22 iulie 2008

6 modalitati ca sa plătiţi întreţinerea de la distanţă

Vreţi să fiţi bun-platnic la bloc, dar nu aveţi niciodată timp să vă achitaţi întreţinerea la termen? Administratorul vă muştruluieşte fiindcă nu vă mai vede cu lunile? Ei bine, nu este nici o problemă. Există şi alte modalităţi de plată a dărilor la bloc. Radu Opaina, specialistul Click!, vă spune mai jos cum vă puteţi plăti întreţinerea de la distanţă, fără să riscaţi să deveniţi restanţier.
Plata întreţinerii poate fi o problemă pentru dumneavoastră. Fie că nu ajungeţi niciodată la timp pentru a o achita, fie pentru că suma e prea mare.
Astfel se nasc dispute cu administratorul şi, în mare parte, suferă toţi proprietarii. Pentru a preveni astfel de situaţii, vă precizăm astăzi care sunt modalităţile de plată a întreţinerii, să nu ajungeţi să îngroşaţi lista datornicilor.
1. În numerar, la casieria asociaţiei de proprietari în programul stabilit de către conducerea asociaţiei. Nu e indicată încasarea întreţinerii de către administrator-casier să se facă din uşă în uşă.
2. La bancă, prin ordin de plată sau foaie de vărsământ direct în contul asociaţiei. Contul asociaţiei de proprietari trebuie menţionat pe lista de plată lunară. Astfel banii nu mai circulă prin casa administratorului. Pentru operaţiunile prin bancă, obligatoriu, prima semnătură asupra contului aparţine preşedintelui asociaţiei de proprietari.
3. La poştă, prin mandat poştal, pe adresa preşedintelui sau a administratorului-casier, dacă acesta este din bloc. Neprimirea banilor se consemnează pe recipisa de la poştă şi e dovada refuzului la încasare, probă foarte importantă în cazul unui proces în instanţa de judecată.
4. Prin curier poştal, pe acelaşi principiu ca şi plata prin mandat poştal.
5. Întreţinerea curentă sau restantă poate fi plătită total sau parţial, în funcţie de posibilităţile financiare ale proprietarului sau de regulile stabilite în scris în interiorul asociaţiei. Astfel se poate spune că dările pot fi achitate şi în rate.
6. Achitarea întreţinerii lunare la bloc poate fi făcută cu prioritate pentru anumite categorii de plăţi (restanţă, cotă curentă, fond de rulment, dacă e cazul) conform celor stabilite pe plan local prin decizia comitetului executiv.
Dacă nu există o ordine de priorităţi stabilită de asociaţie, atunci proprietarul impune regula cu privire la suma pe care vrea să o plătească. Administratorul-casier nu are nici o altă posibilitate decât aceea de a încasa orice sumă pe care proprietarul doreşte să o plătească. Încălcarea acestor reguli nu face decât să prejudicieze asociaţia şi să îngreuneze rulajul financiar cu privire la încasări şi plăţi.

sursa: www.click.ro