luni, 3 martie 2008

Administratorul si banii au disparut fara urma

Doua miliarde delapidare la o asociatie

Inca o asociatie de proprietari din municipiul Bacau este zguduita de scandal. Zvonurile despre o delapidare de mari proportii s-au confirmat la finalul expertizei financiar-contabile. Suma care lipseste din gestiunea asociatiei depaseste 230.000 lei (2,3 miliarde lei vechi). Administratorul a intrat in concediu medical inca de la inceputul anchetei si a disparut, iar presedintele si-a dat demisia tot atunci.

Asupra activitatii administratorului Mariana N., de la Asociatia de proprietari 75, de pe strada Bicaz, planeaza de mult timp suspiciuni. In anii 2004, 2005 si 2006 au fost afectuate expertize financiar-contabile, dar administratorul a scapat mereu basma curata. Anul trecut, in luna septembrie, ca urmare a reclamatiei depuse la Politia economica de proprietarul unuia dintre cele 461 de apartamente din asocitiatie, a demarat o noua expertiza. A fost verificata gestiunea din perioada 1.06.2006- 1.10. 2007. Verificarile s-au incheiat, iar concluzia i-a ingrozit atât pe membrii asociatiei, cât si pe colegele Marianei N. “Nu am banuit nicio clipa ca ia bani din asociatiei, ne-au declarat doua dintre acestea, care isi desfasoara activitatea in acelasi sediu. Mereu o vedeam cum pleaca de aici, cu sacosa de bani, dar nu puteam banui ca nu-i duce la furnizorii de utilitati. Mai discutam intre noi si ii spuneam ca trebuie sa fie atenta la acte, dar mai ales la bani”. Impreuna cu administratorul, vor fi cercetati membrii comitetului executiv al asociatiei si cenzorul. Din gestiune lipsesc 230.000 milioane lei (2,3 miliarde lei vechi). Suma incasata de la locatari si nepredata la furnizorii de utilitati se ridica la 180.000 lei, restul, pâna la 230.000 lei fiind penalitati percepute de CET si E-On Gaz la suma neincasata.

Administratorul s-a imbolnavit, presedintele a demisionat

Cum a inceput ancheta, Mariana N. a intrat in concediu medical. Presedintele asociatiei, Neculai T., si-a dat imediat demisia. Presedintele interimar, Aurel Acatincai, incearca, de atunci, sa faca lumina in actele asociatiei.“Avem mai multe certificate de concediu medical ale Marianei N, ne-a declarat acesta. Scrie ca este bolnava de tuberculoza. Noi nu putem contesta diagnosticul, dar am fost la Casa de Asigurari de Sanatate pentru verificarea certificatelor. Pe Mariana N. nu o gasim.” In acelasi timp, presedintele interimar trebuie sa organizeze, cât mai urgent, adunarea generala a asociatiei, pentru alegerea unei noi conduceri. “Este obligatorie organizarea adunarii generale, a explicat Gheorghe Muntianu, seful biroului Asociatii de proprietari din cadrul Primariei Bacau. Conform noii legi a asociatiilor, termenul este de 90 de zile de la demisia presedintelui, conducerea interimara riscând sanctiuni. Trebuie reglementata si situatia postului de administrator. Titularul este in concediu medical, asa ca se poate incheia contract doar pe perioada determinata”. Actuala conducere a asociatiei spera sa recupereze miliardele lipsa, insa experienta de la alte asociatii nu este incurajatoare. “Doar intr-un singur caz de delapidare din ultimii ani s-a recuperat o parte din suma de la parintii tinerei care ocupa postul de administrator la o asociatie, ne-a declarat Gheorghe Muntianu. In rest, nimic. Administratorii, chiar daca au fost declarati vinovati, nu au bunuri pe numele lor. S-au pus la adapost.”

„Eu nu stiu ce am facut cu banii“

Am reusit sa o contactam pe Mariana N., care a plâns pe tot parcursul discutiei, declarând ca nu-si explica unde au disparut banii. „Nu stiu decât ca acum sunt buna de plata. Anul trecut am avut probleme familiale si mai multe luni nu am facut registrul de casa. Când am incercat sa il aduc la zi, am vazut ce gaura este in gestiune. Eu nu-mi amintesc nimic, nu stiu ce am facut cu banii. Cred ca mi s-au mai furat. Tineam sertarul deschis, mai mergeam la spital, aveam banii incasati cu mine. Eu nu stiu ce am facut cu banii. Am incercat sa trec sumele incasate intr-o luna pe lunile din urma, pâna acopeream prejudiciul, dar nu am reusit“. Mariana N. spune ca a incercat sa vânda un teren pe care il detine, pentru a acoperi gaura din gestiune, dar fara succes. Ea spera ca, daca va ajunge in instanta, avocatul ei va cere o contraexpertiza si se va dovedi ca la mijloc e o greseala.
Sursa: www.desteptarea.ro