luni, 14 ianuarie 2008

Cum puteţi deveni administrator

Administratorul de bloc este persoana de care depinde în foarte mare măsură viaţa la bloc. Pentru a putea presta activitatea de administrare, acesta trebuie să deţină atestat eliberat de primărie. Radu Opaina, preşedintele FAPR, vă prezintă condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească un administrator pentru a fi atestat:
1. Persoana solicitantă trebuie să fi urmat şi absolvit un curs de pregătire profesională pentru meseria “administrator imobile“. Altfel, atestatul nu are nici o valoare profesională, iar proprietarii riscă să aibă un administrator incompetent care le creează probleme în loc să le rezolve. Numai printr-o şcoală de specialitate o persoană se poate pregăti, perfecţiona şi, apoi, practica calitativ o meserie. Cine spune că de 20 de ani e administrator şi că nu are nevoie de şcoală nu trebuie luat în serios şi angajat.
2. Cererea se adresează primăriei locale sau de sector pe raza căreia solicitantul îşi are adresa de domiciliu. Primăria înregistrează cererea pe bază de număr de intrare. La cerere se anexează:
3. Copie după certificatul de pregătire profesională emis de către persoane juridice specializate şi autorizate care au ca obiect de activitate numai domeniul asociaţiilor de proprietari;
4. Copie după actul de identitate;
5. Copie după ultimul act de studii;
6. Certificatul de cazier;
7. Pentru obţinerea atestatului, unele primării, pe lângă analiza dosarului de atestare şi scurte interviuri cu solicitanţii, organizează şi examene. În maxim 30 de zile de la depunerea dosarului solicitantul primeşte sau nu atestatul pentru a putea fi administrator. Atestatul primit este valabil pe perioadă nedeterminată pe raza localităţii, respectiv în toate sectoarele din Bucureşti. Dacă solicitantului nu i se eliberează atestatul atunci primăria trebuie să motiveze respingerea dosarului de atestare.
Cei care nu îşi fac treaba pierd atestatul
Atestatul poate fi retras oricând dacă titularul nu îşi respectă atribuţiile conform prevederilor legale în materie şi a fişei de post, la acţiunea funcţionarilor serviciului de specialitate din cadrul primăriei prin anchetă făcută la faţa locului, pe baza unui proces-verbal de constatare, urmare a cel puţin trei reclamaţii venite din partea proprietarilor sau reprezentanţilor acestora din blocul vizat.
Orice abatere sau încălcare a acestor condiţii produce prejudicii pe termen mediu şi lung proprietarilor, răspunzători în faţa legii fiind cei care nu le-au respectat şi nu le-au aplicat în mod corespunzător, inclusiv funcţionarii primăriilor, ne-a spus Radu Opaina.

publicat in ziarul CLICK

Niciun comentariu: