marți, 8 ianuarie 2008

Şedinţele, obligatorii la începutul anului

Aşa cum îi stă bine unei asociaţii de proprietari, la începutul anului, în luna ianuarie sau cel mai târziu în luna februarie, Comitetul Executiv, Preşedintele au obligaţia convocării şi eventual reconvocării unei Adunări Generale ordinare a proprietarilor pentru a se stabili măsurile, fondurile, regulile privind buna funcţionare a asociaţiei pe anul în curs, astfel încât pe parcursul anului să nu apară probleme, iar dacă apar, să fie asigurate condiţiile financiare de rezolvare eficientă a acestora.

În principal, trebuie discutate şi stabilite următoarele:

1. Dări de seamă asupra activităţilor (financiar-contabile, juridice, tehnico-organizatorice) desfăşurate în cursul anului trecut, prezentate membrilor de preşedintele şi cenzorul asociaţiei.

2. Fondul de reparaţii, necesar şi obligatoriu pentru rezolvarea problemelor tehnice ale clădirii. Se stabileşte un fond total/an care se împarte la 12. Se obţine câte o cotă egală pentru fiecare lună a acestui an care se repartizează tuturor proprietarilor prin lista de plată lunară la rubrica “fond de reparaţii”, în funcţie de cota-parte indiviză (suprafaţa utilă a apartamentului). Anterior Adunării Generale, Comitetul Executiv trebuie să pregătească un Plan de reparaţii (probleme existente, costuri estimative) în baza unui necesar de lucrări propus de administratorul blocului.

3. Fondul lunar de salarii/indemnizaţii în valoare brută totală (suma netă plus toate taxele şi impozitele aferente convenţiilor şi/sau contractelor, după caz).

4. Funcţiile care se plătesc (administrator/preşedinte/cenzor/membri comitet).

5. Fondul lunar maxim de cheltuieli administrative, altele decât cele privind reparaţiile: consumabile, detergenţi, mături, de transport, fotocopii, achiziţii manuale, chitanţiere, facturiere, reviste, ziare, telefon etc.

6. Actualizarea sau restituirea Fondului de rulment, dacă e cazul.

7. Ordinea priorităţilor la încasări (ex.: 1. cota curentă, 2. restanţa, 3. penalizarea) şi plăţi (ex.: 1. contract de reparaţii, 2. salarii, 3. factura de apă, 4. factura de energie termică, 5. factura de gunoi etc.).

8. Sistemul de penalizări - stabilirea sau modificarea procentului de penalizare sau a perioadei de aplicare a penalizării ş.a.

9. Alegeri pentru funcţiile de preşedinte, membru comitet, membru comisia de cenzori, dacă este cazul, prin expirarea duratei mandantului celor care sunt astăzi în funcţie. Sarcina cu privire la pregătirea Adunării Generale revine Comitetului Executiv. Adunarea Generală reconvocată trebuie ţinută indiferent de numărul proprietarilor prezenţi. Pot fi prezenţi în final 3 proprietari dintr-un total de 100! Nu este nici o problemă. Procesele-verbale dovedesc legalitatea Adunării Generale a proprietarilor participanţi interesaţi de proprietatea lor.

Niciun comentariu: