miercuri, 5 decembrie 2007

Salariul de administrator, stabilit de proprietari

Adunarea Generală a proprietarilor este instanţa supremă într-o asociaţie. Aceasta rezolvă problemele ce privesc atât clădirea, cât şi finanţele blocului. Radu Opaina ne spune că, o dată cu introducerea Legii 230/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari, atribuţiile Adunării Generale au fost limitate.

În noul context legislativ, Adunarea Generală a proprietarilor are următoarele sarcini:

- Adoptă sau amendează hotărâri, reguli şi regulamente

- Hotărăşte necesitatea constituirii fondului de rulment şi a altor fonduri (de salarii, indemnizaţii etc.) precum şi valoarea maximă pentru aceste fonduri

- Adoptă şi amendează bugetul de venituri şi cheltuieli (B.V.C.), inclusiv rectificări

- Deleagă către Comitetul Executiv competenţele sale cu privire la stabilirea regulilor pentru scutiri şi introduceri la plată, persoanele aflate în vizită, contorizarea individuală, sistemul de penalizări, închirierea spaţiilor comune, animalele de casă, garanţii materiale

- Hotărăşte, cu majoritatea voturilor celor prezenţi, nivelul anual al fondului de reparaţii obligatoriu prin lege

- Mandatează Comitetul Executiv, reprezentat de Preşedintele Asociaţiei de Proprietari pentru angajarea, contractarea precum şi eliberarea din funcţie, demiterea sau rezilierea contractului pentru persoana fizică sau juridică care asigură activitatea de administrare a imobilului sau a altor angajaţi sau prestatori, în scopul administrării clădirii şi a bunei funcţionări a asociaţiei

- Hotărăşte care dintre aleşi (preşedinte, membri comitet executiv, membri comisia de cenzori) pot fi indemnizaţi şi limita maximă a indemnizaţiei

- Alege şi revocă din funcţie, dintre membrii asociaţiei, Comitetul Executiv al asociaţiei, Preşedintele şi cenzorul/cenzorii

- Hotărăşte credite bancare şi contracte de asigurări a proprietăţii comune

- Exercită alte atribuţii care i-au fost conferite prin lege, statut, acordul de asociere sau prin votul proprietarilor asociaţi

- Hotărăşte, prin regulamentele adoptate, taxe şi sancţiuni cu privire la nerespectarea sau încălcarea de către proprietari/chiriaşi a regulilor şi regulamentelor de ordin interior adoptate în scopul şi obiectul de activitate al asociaţiei de proprietari. Adunarea Generală se întruneşte obligatoriu cel puţin o dată pe an, în primul trimestru, sau în mod extraordinar în situaţii deosebite în orice moment, la convocarea preşedintelui, comitetului executiv sau de către 20% din numărul proprietarilor membri ai asociaţiei.

Niciun comentariu: